سایت حوزه عکاسی

  • ۰
  • ۰
شرکت آمریکایی اپل اخیرا از بعضا تولید ها تازه خویش اعم از iPhone 6s و 6s Plus با امکاناتی خوبتر برای عکاسی و فیلمبرداری پرده برداری کرد .

بر طبق اعلام شرکت اپل فروش همگانی این تولید ها از نصفه نخستین مهرماه ۹۴ شروع خواهد شد . کیفیت دوربین حساس آی‌فون‌های تازه به جای ۸ مگاپیکسل به ۱۲ مگاپیکسل افزایش یافته و شرکت اپل معتقد است با بهبود سیستم پردازشگر این گوشی‌ها توانسته بازدارنده ارتقاء نویز تصویر در اثر ارتقا پیکسل شود .

همینطور با بهره‌گیری از یک سیستم ایزوله نو , قابلیت و امکان نشت نوری در فتوسل‌های همسایه نیز به شدت کاهش پیدا کرده است و قطعا موجب عکس‌هایی کیفیت عالی نوری خوب تر خواهد شد . گفتنی‌ست جور 6s Plus برای عکاسی در نوروروشنایی کم به لرزشگیر نیز مجهز است البته iPhone 6s از چنین امکانی برخوردار نیست .



تعداد سلول‌های نوری سنسورهای این دو جور آیفون برای مد فوکوس تشخیص فاز به ۵۰ درصد ارتقاء یافته و اکنون نیمی از سلول‌های نوری سنسور قوی به انجام فوکوس به شیوه تشخیص فاز میباشند .

درین دو نوع نو تلفن همراه هوشمند اپل از فناوری 3D Touch مستعمل و طبق اعلام مسئولین اپل , این فناوری به یوزرها اذن می دهد که با وار کردن فشار بیشتر روی ورقه آی‌فون فرامین را سریع‌تر اجرا نمایند . اعم از مزایای کاربرد این فناوری ارتقاء سرعت پیش‌نمایش عکس‌ها و همینطور فراهم شدن سریعتر تلفن همراه برای ثبت عکس سلفی است .

همینطور فناوری 3D Touch قابلیت جدیدی به اسم «عکس زنده» را نیز به گوشی‌های آیفون اضافه کره است . به‌این صورت که با استفاده از این فناوری موبایل خویش به خویش ۱ . ۵ ثانیه پیشین و بعداز گرفته شدن یک عکس می تواند ویدئوی کوتاهی از صحنه عکاسی ضبط نماید که به گفته طراحان شرکت اپل , دیدن این ویدئوهای کوتاه فهم و شعور بهتری از صحنه عکاسی گردیده به استفاده کننده خواهد داد .


کیفیت دوربین جلویی این دو نوع تلفن همراه هوشمند نیز به ۵ مگاپیکسل ارتقاء یافته است . برای عکاسی در فروغ و روشنایی کم نیز قابلیت استفاده خوب تر از نوروروشنایی ورقه تلفن همراه که تا قبل از این در مدل‌هایی از موتورولا و LG G4 مصرف شده و مضاعف مورد استقبال بوده درین دو جور آیفون نیز مهیا شده‌است . در‌این حالت فروغ مانیتور تا سه برابر بیشتر میشود تا مخصوصا برای عکس‌های سلفی در فضاهای کم فروغ دوربین ثبت بهتری داشته باشد . همینطور نوروفروغ و رنگ مانیتور می تواند تخت گاز خویش را با جور منبع فروغ محیط هماهنگ نماید .

این دو جور موبایل هوشمند تازه اپا میتوانند با پانوراماهایی با اعتنا ۶۳ مگاپیکسل نیز ثبت نمایند که قبلا ممکن فقدان . همینطور بجهت بهبود کیفین نورسنجی و محدوده دینامیکی دوربین انطباق بیشتری با تغییر تحول دانلود عکس بازیگران ناگهانی فروغ و روشنایی در صحنه‌های مرتبط با عکاسی پانوراما خواهد داشت .

در عین حالا امکان ضبط ویدئوی آی‌فون‌های نو , 4K یا این که همان چهار برابر دوربین‌های فیلمبرداری کیفیت عالی چهره یی p1080 است .

قبلی از گوشی‌های هوشمند , شرکت اپل اعلام کرده که سیستم عامل ساعت‌های محصول خویش را ارتقاء داده و سیستم عامل جدید اپل واچ , Watch OS 2 قابلیت و امکان نصب و اجرای اپلیکیشن‌های ایجاد برنامه‌نویسان دیگر را فارغ از نیاز به هم‌خوان شدن با موبایل آیفون آماده می نماید .

علاوه بر سرعت بیشتر , اپلیکیشن‌های تولیدی شرکت‌های دیگر نیز میتوانند روی این ساعت ها کلیپ پخش نمایند و به میکروفون و حسگرهای ساعت هم دسترسی داشته باشند .

شرکت دوربین‌سازی GoPro از این مجال استفاده کرده و به کاربرانش قابلیت داده که بتوانند تصاویر زنده دوربین‌هایشان را هم‌زمان روی ساعت اپل نیز تماشا نمایند .
  • ۹۵/۱۱/۰۹
  • Ali Hadinejqad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی