سایت حوزه عکاسی

  • ۰
  • ۰

شرکت دانمارکی Phase One اخیرا ویژگی ها سیستم جدیدی از دوربین‌های مدیوم فرمت خویش را با اسم XF معرفی کرده که به زودی به بازار عرضه خواهد شد .

طبق اعلام مدیران این مارک دارای اعتبار تولید اسباب و اثاث عکاسی , در دوربین‌های محرمانه XF از مدل نو و کارآمدتری از سیستم اتوفوکوس و منظره‌یاب مصرف شده و همینطور این دوربین‌ها دارنده کاغذ پیکربندی لمسی خواهند بود .

مساحت سنسور دوربین‌های سیستم XF دو برابر سنسور دوربین‌های فول‌فریم DSLR است و قابلیت و امکان برخورداری از رزولوشن فراتر و محدوده دینامیکی بهتری را مهیا نموده است به گونه ای که‌این محصول یکی‌از با کیفیت‌ترین تصاویر تولیدی دوربین‌های مدیوم فرمت را خواهد داشت .



سنسور این دوربین‌ها میتواند با رزولوشن‌های مختلفی تا سقف ۸۰ مگاپیکسل خریداری شود . قطعا چنین سنسوری تضمینی برای بهره‌مندی از رزولوشن مضاعف مطلوب خواهد بود که دست عکاسان را در چاپ و بازنویسی عکس‌هایشان فراوان گشوده خواهد گذاشت .



دوربین‌های XF همینطور از بضاعت و توان ثبت عمق رنگ ۱۶ بیتی و محدوده دینامیکی ۱۴ استاپی برخوردار میباشند که قابلیت و امکان ثبت عکس‌هایی با اعتنا رنگ و روشنایی بالا و جزئیات مضاعف را آماده مینماید و به سادگی در حالت نوری و فضایی گوناگون قابل استفاده خواهند بود .

همینطور تهیه دوربین‌های ۵۰ , ۶۰ و ۸۰ مگاپیکسلی محرمانه XF برای نوردهی‌های طولانی تا سقف حداکثر ۶۰ دقیقه مهیا است . این گزینه‌ای است که برای بخش اعظمی از عکاسان حرفه‌ای جهان یک مزیت اصلی در عمل با دوربین‌های مدیوم فرمت و تهیه و تنظیم عکس‌هایی با زمان نوردهی طولانی به شمار میرود .



دوربین‌های سیستم XF میتوانند با بیشتراز ۶۰ جور لنز Leaf Shutter که با همیاری شرکت آلمانی Schneider Kreuznach ساخته شده‌اند عمل نمایند . این لنزها مخصوصا بضاعت ساخت بوکه‌های مضاعف مطلوب در عمق میدان‌های کم را دارا هستند و همینطور از نگاه حفظ پرسپکتیو و نوعی از جلوه‌های بصری‌ که عکاسان از دوربین‌های جدا مدیوم فرمت توقع دارا هستند یکی‌از بهترین‌ محصول ها بازار می‌باشند .



کلیه این لنزها با اعتنا به بزرگ بودن سنسور این دوربین‌ها و رزولوشن بالای آنان پباده سازی شده‌اند و تماما با محرمانه XF سازگار می‌باشند و چه بسا توان عمل با سنسورهایی تا ۱۰۰ مگاپیکسل را نیز دارا هستند . این لنزهای Leaf Shutter دارنده سرعت همزمانی فلاش و شاتر تا ۱/۱۶۰۰ ثانیه می باشند بدین ترتیب برای عمل با فلاش به ویژه مخلوط آن با نوروفروغ ارگانیک و ثبت حرکات فراوان سرعت بالا سوژه در عکاسی محیطی , کارآمدتر از دیگر مدل‌های شبیه مدیوم فرمت خواهند بود .

قابلیت و امکان استفاده از تعداد متنوعی از لنزهای Focal plane با دیافراگم‌های گشوده و وزن کم نیز برای این دوربین‌های XF مهیا است . همینطور عکاسان علاقه‌مند به حرکات تیلت و کشیک میتوانند از لنزهای محرمانه TS شرکت Schneider Kreuznach بر روی دوربین‌های XF استفاده نمایند .



با استفاده از سیستم OneTouch UI در دوربین‌های XF قابلیت و امکان تهیه و تنظیم پرسرعت و راحت کنترل‌های مرتبط با عکسبرداری و نورگیری به طور لمسی میسر شده‌است . به علت داشتن کاغذ لمسی و هم قابلیت در دست گرفتن شدن از کامپیوتر , بر روی بدنه این دوربین تعداد کمتری گردونه و دکمه‌های تهیه درنظرگرفته شده شده‌است . این دوربین یک نمایشگر پیکربندی ۱ . ۶ اینچی در ابتدا و یک نمایشگر حساس ۳ . ۲ اینچی با رزولوشن بالا در ورقه پشتی خویش دارااست .



یکی تجهیزات ویژه این دوربین‌ها قابلیت استفاده از یک منظره‌یاب هم‌تراز با کمر عکاس ( waist - level ) شبیه دوربین‌های دولنزی انعکاسی است که‌این قابلیت را آماده مینماید که عکاس با سوژه – به ویژه ر عکاسی پرتره استودیویی – رابطه بهتری داشته باشد . برخلاف تمام دوربین‌های دیگری که هنگام استفاده از این مدل ویزور نمی‌توانند نورسنجی خود کار انجام دهند در‌این دوربین به جهت نصب جور خاصی از پلت‌فرم اتوفوکوس به اسم HAP - ۱ دوربین در وضعیت waist - level نیز می تواند نورسنجی نماید . منشور مستعمل در ویزور ۹۰ جایگاه این دوربین فراوان کیفیت خوب است و هیچ‌گونه افت نوروفروغ یا این که خطای کادربندی وجود نخواهد داشت .

در سیستم HAP - ۱ ادغام یک سنسور زیاد با کیفیت CMOS AF و نوعی طیف سپید برای دانلود عکس بازیگران فوکوس کردن سبب به ایجاد یکی دقیق‌ترین و سریع‌ترین سیستم‌های فوکوس خودکار مدیوم فرمت شده‌است . همینطور در‌این سیستم تجهیزات ویژه‌ای برای فوکوس در مسافت هایپرفوکال به ازای هر لنز و عدد دیافراگم در لحاظ گرفته شده‌است .


طبق ادعای شرکت Phase One نرم‌افزار Capture One PRO همواره یکی مزایای کلیدی در خرید دوربین‌های این مارک بوده است و اکنون ورژن جدیدی از این نرم‌افزار همراه دوربین‌ به اسم Capture One Pro 8 . 3 به صورت ویژه برای سازش هر چه بیشتر با دوربین‌های XF پباده سازی شده‌است که مخصوصا برای فعالیت با فایل‌های RAW پرسرعت و کارآمد است . همینطور عکاسان میتوانند از راه و روش این نرم‌افزار در اختیار گرفتن جامعی بر پیکربندی دوربین تبلیغات محیطی برای انجام فرآیند عکاسی نیز داشته باشند .

درین دوربین مدیوم فرمت قابلیت استفاده از تریگر فلاش وایرلس Profoto نیز هست . سیستم XF به طور یک کل متشکل از اجزای کوچکتر پباده سازی شده‌است و علاوه بر انتخاب‌های مختلف درباره‌ی قطعات , قابلیت سازش بدنه این دوربین با بک‌های نسل IQ و بقیه قطعات تولید شرکت Phase One نیز هست .

نظرات (۱)

به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
این یک نظر آزمایشی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی